منوی دسته بندی

معرفی سامانه های برگشت نقدی و امتیاز با هر خرید (کش بک)

⏱️زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

کش بک چیست؟

سرویس کش بک (Cash back) یک ایده جدید در تجارت است و به منظور جذب و نگهداشتن مشتری ها مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است خیلی از افراد آن را با تخفیف اشتباه بگیرند. کش بک شاید شبیه یک تخفیف باشد ولی معنی های متفاوتی دارد و به شکل های مختلف اجرا می شود. شما با خرید کردن می‌ توانید درصدی از کل مبلغ خرید تان را به شکل نقدی در حساب تان دریافت کنید یا اینکه به شکل اعتبار در کیف پول خودتان داشته باشید. در ادامه با بهترین سامانه های موجود در ایران و همچنین مهمترین مزیت های کش بک آشنا خواهیم شد.

نحوه کارکرد کش بک

شرکت هایی که صادرکننده کارت بانکی هستند یا سیستم‌ های واسطه در ازای معرفی مشتری به فروشگاه ها و مراکز خرید، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند. قسمتی از این کمیسیونی که دریافت کردند را به عنوان سهم مشتری و کش بک به مشتری برمی گردانند.

دریافت کش بک

با استفاده از اپلیکیشن ها و سامانه ها و ثبت شماره کارت خود می توانید از مزیت های سرویس بازگشت وجه نقد استفاده کنید. به این صورت که شما با عضویت در این سامانه ها که در ادامه بهترین و واقعی ترین سامانه ها آشنا خواهید شد می‌ توانید به ازای هر خریدی که انجام می دهید حتی تا 80 درصد از مبلغ هزینه شده کل را در حساب کاربری یا حساب بانکی خود دریافت کنید.

استفاده کردن از یک سرویس کش بک بسیار ساده است. برای شروع کار شما باید در یکی از سایت هایی که ارائه دهنده سرویس برگشت نقدی هستند ثبت نام انجام دهید. در مرحله دوم شما می توانید لیست دسته بندی فروشگاه های همان سایت را برای خرید کالا انتخاب کنید. برای هر فروشگاه درصد بازگشت وجه نقد می تواند متفاوت باشد یا برای بخشی از اجناس آن فروشگاه مشخص شده باشد که با انجام دادن یک خرید عادی درصدی از خرید به حساب شما بر می گردد.

معرفی سامانه های برگشت نقدی و امتیاز با هر خرید (کش بک)

روش های اجرای برگشت نقدی

سرویس بازگشت وجه نقد به شکل های مختلفی اجرا می شود که عبارت اند از :

۱- بعضی از نرم افزار هایی که سرویس کش بک را ارائه می دهند. این اپلیکیشن ها مبلغ برگشتی را به شکل نقدی یا اعتبار به کیف پول مشتری بر می‌گردانند. در این حالت امکان انتقال به کارت اعتباری خریدار وجود دارد که به آن cashout گفته می شود.

۲- بعضی از شرکت ها که ارائه دهنده خدمات یا محصول هستند، برگشت نقدی را در حساب مشتری نگه می دارند تا مشتری در خرید های بعدی بتواند از این اعتبار استفاده کند. پس یک مشتری از خرید دوم به بعد می تواند از مزیت های کش بک استفاده کند که سایت جیم در فروشگاه خود از این شیوه استفاده می نماید.

معرفی اپلیکیشن ها و سامانه ها

لیست زیر به ترتیب کاربردی ترین سامانه های کش بک می باشد. (این مطلب به روز می شود و ممکن است لیست تغییر نماید)

1- زرین پلاس

با ثبت نام و وارد کردن کد معرف 2417338 با اولین تراکنش خود 30 هزار تومان دریافت خواهید کرد. جهت دانلود نرم افزار زرین پلاس از سایت زرین پلاس اینجا کلیک کنید. 

زرین‌پلاس، سرویس ارائه‌دهنده‌ی خدمات خرید و فروش با دریافت پاداش نقدی، محصول مشترک اطلس پرتو آسیا و همراه‌پرداز زرین (زرین‌پال) است که اولین‌بار در سال ۱۳۹۷، با چشم‌انداز سرویس‌رسانی در حوزه‌ی تبلیغات تشویقی (Incentive ads) ایده‌پردازی و اجرا شد. در ابتدا تمرکز زرین‌پلاس در ارائه‌ی سرویس به اپلکیشن‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بود که کاربران می‌توانستند به‌ازای خرید از این فروشگاه‌ها درصدی از مبلغ پرداختی خود را به عنوان پاداش نقدی دریافت کنند، و تنها در خدمات آنلاین مانند شارژ سیم‌کارت، خرید کوپن فروشگاه‌ها، پرداخت قبض و از این دست خدمات استفاده نمایند.

پس از توسعه‌ و گسترش همکاری‌ها با برترین شرکت‌های حوزه‌ی پرداخت الکترونیک، مانند «به‌پرداخت ملت» و «تجارت الکترونیک پارسیان»، قابلیت دیگری به زرین‌پلاس اضافه شد که به واسطه‌ی آن، امکان دریافت پاداش نقدی به‌ازای خرید از کسب و کارهای آفلاین را فراهم می‌کرد. زرین‌پلاس یک فضای دوجانبه‌ی سودآور، هم برای کسب و کارها، هم برای مشتریان‌ آن‌هاست؛ خریداران می‌توانند با نصب اپلیکیشن زرین‌پلاس و خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با زرین‌پلاس، از کلیه‌ی خدمات CashBack (سرویس بازگشت وجه از هر خرید) بهره‌مند شوند و تا ۴۰ درصد از مبلغی که به‌ازای خرید کالا یا دریافت سرویس موردنظر خود پرداخت کرده‌ است را دریافت کنند. با نمایش موقعیت جغرافیایی مراکز خدمت‌رسانی یا فروشگاه‌های عضو زرین‌پلاس در مکان‌‌نمای هوشمند اپلیکیشن، صاحبان کسب و کارها می‌توانند کسب و کار خود را به بهترین شکل به سایرین معرفی کنند، و از فرصتی استثنایی برای تبلیغات هدفمند منطقه‌ای و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبای خود بهره‌مند شوند.

معرفی سامانه های برگشت نقدی و امتیاز با هر خرید (کش بک)

2- بامن

با عضو شدن در باشگاه با من علاوه بر خرید به‌صرفه، لذت دلچسبی از خرید را نیز تجربه خواهید کرد. لذتی که در قالب تخفیف و دریافت امتیازی به نام مَنِکس تجربه می‌شود. شما می‌توانید مَنِکس‌های خود را دوباره خرج و یا تبدیل به پول نقد کنید.

پس از عضویت با شماره موبایل در با من ، کافی‌ است کارت بانکی‌ خود را در با من ثبت کنید. سپس در هر خرید خود می‌توانید تخفیف یا امتیاز منکس بگیرید. روش اول «تخفیف در لحظه» به‌این صورت است که هنگام خرید و در لحظه‌ انجام تراکنش، تخفیف مشخص‌شده آن فروشگاه در اپلیکیشن با من ، از پرداختی شما کسر شده و شما مبلغ کمتری از فاکتور خرید خود می‌پردازید. روش دوم «دریافت امتیاز منکس» در این روش امتیاز ارزشمندی به نام منکس به شما تعلق می‌گیرد که قابلیت تبدیل به پول نقد یا کالا را دارد. جهت دریافت با من اینجا کلیک کنید.

معرفی سامانه های برگشت نقدی و امتیاز با هر خرید (کش بک)

3- ایران کارت

ایران کارت یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب است که تمامی قابلیت های کارت های بانکی مانند برداشت وجه، پرداخت قبوض، خرید اینترنتی و انتقال وجه را دارد ولی با این مزیت که درصدی از مبلغ خرید را بابت هر نوع خریدی که انجام می دهید به کارت شما بر می گرداند. با هر خرید، شما امتیازاتی هم می گیرد که در حساب من قابل مشاهده است. همچنین مراکز خدمات متنوعی مانند رستوران ها، فروشگاه ها، باشگاه‌ها، مراکز تفریحی و سرگرمی و هتل‌ها و … برای دارندگان ایران کارت با درصد قابل توجهی از برگشت نقدی در نظر گرفته شده است که بر اساس سطح کارت شما متفاوت خواهد بود.

برخلاف دو سامانه قبلی ( بامن و زرین پلاس) ایران کارت این است که در دو سامانه قبل کارت دلخواه خود را در سامانه ثبت می کنید اما در ایران کارت صرفا باید از کارت بانکی ایران کارت که زیر نظر بانک آینده می باشد استفاده نمایید. جهت ورود به سایت ایران کارت اینجا کلیک نمایید.

معرفی سامانه های برگشت نقدی و امتیاز با هر خرید (کش بک)

4- سایت جیم

سایت ما نیز از برگشت نقدی استفاده می کند که به نحوه و روش دوم است که در فوق ذکر شد. با ثبت نام در سایت جیم و انجام تراکنش یا بازدید روزانه و حتی درج نظر (در صورت تایید) امتیاز دریافت می نمایید که هر 1 امتیاز 1000 تومان ارزش نقدی دارد. ضمن آنکه هر 10 هزار تومان خرید نیز 1 امتیاز را خواهد داشت.

‫2 نظر

  • آواتار Ayanorito Ayanorito گفت:

    سلام!
    مطلب جالبی بود.
    ممنون

  • آواتار میلاد میلاد گفت:

    سلام اگه میخواین از کارتی استفاده کنین که کش بک هم داشته باشه در بلو بانک با این کد معرف NM32ZI ثبت نام کنین، تا سریع پول به حسابتان برگرده البته مقداریش. خودتان امتحان کنید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ×