منوی دسته بندی

چه رنگ لباسی تعریق را کمتر نشان می‌دهد؟

چه رنگ لباسی تعریق را کمتر نشان می‌دهد؟

زمانی که بدن با تعریق زیاد مواجه می‌شود انتخاب لباس مناسب و پوشیدن آن به یک چالش روزانه برای فرد تبدیل شده، که می‌تواند کیفیت زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد. در این مواقع پیدا کردن لباسی شیک و قابل‌ تنفس که لک نشود بسیار دشوار خواهد بود و نگهداری لباس نیز سخت خواهد شد. در این صورت احتمالاً کمد لباس شما به دریایی از لباس و پیراهن سفید تبدیل می‌شود.

اگر چه پوشیدن پیراهن سفید برای پنهان نگه‌ داشتن عرق بدن می‌تواند کمک‌کننده باشد اما مطمئناً از اینکه هر روز مجبور هستید که لباس سفید به تن کنید ناراحت خواهید شد. از طرفی گاهی اوقات به دلیل ترکیب تعریق بدن با ضد عرقی که استفاده کرده‌اید ممکن است لکه‌ی زرد رنگی بروی پیراهن سفید شما پدیدار شود که شما را دل‌ آزرده کرده و مجبورتان می‌کند تا لباستان را عوض کنید. گزارشات حاکی از آن است که زیاد عرق کردن بدن حتی توانسته بر ارتباط فرد با لباس هم تأثیر بگذارد زیرا این افراد در انتخاب نوع لباسی که می‌توانند بپوشند محدود می‌شوند.

بسته به نقطه‌ای از بدن فرد که دچار تعریق می‌شود مسائل مختلفی از قبیل خیسی و یا لک شدن لباس می‌تواند به یک مشکل غیرقابل تحمل تبدیل شود. زمانی که به دنبال انتخاب پیراهنی با رنگ مناسب هستید که عرق بدنتان را پنهان کرده و یا کمتر نشان دهد بهتر است رنگ‌های افراطی (منظور رنگ‌های بسیار روشن و یا بسیار تیره) را انتخاب کنید. اما چه رنگ پیراهنی عرق بدن را کمتر نشان می‌دهد؟ در ادامه به چند مورد از این رنگ‌ها اشاره می کنیم:

مشکی: مطمئناً این بهترین انتخاب است. لباس‌هایی با رنگ‌های تیره به‌ وضوح تعریق زیاد بدن را پنهان می‌کنند. اما همیشه نمی­توانید با پیراهن سیاه در محل کار یا مهمانی­ها حاضر شوید. اگر می‌خواهید با حفظ وقار و سبک پوشش خود علائم تعریق را پنهان کنید می‌توانید یک پیراهن سیاه زیر کت و شلوار طوسی تیره خود بپوشید و یا پیراهن سیاه خود را با یک شلوار زیتونی ست کنید.

آبی نفتی: آبی نفتی یکی دیگر از گزینه‌های رنگی عالی برای پنهان کردن عرق است. اما همانند رنگ سیاه در انتخاب رنگ برای کت و شلوار و غیره شما را محدود می‌کند. شما می‌توانید پیراهن آبی نفتی خود را با یک لباس پشمی قهوه‌ای رنگ ست کنید.

صورتی کم‌رنگ: انتخاب صورتی کم‌رنگ می‌تواند همانند یک راه‌حل عالی برای مقابله با تعریق زیاد بدن عمل کند. بنابراین قبل از حذف رنگ صورتی بهتر است صورتی کم‌رنگ را نسبت به صورتی پاستیلی مورد بررسی قرار دهید. پیراهن‌هایی با رنگ صورتی کم‌رنگ همانند پیراهن سفید قادر خواهند بود علائم تعریق بدن را پنهان نگه‌دارند.

پیراهن‌های طرح دار شبیه شطرنجی: طرح‌های چاپ‌شده مثل شطرنجی بروی پیراهن می‌تواند چشم‌ها را از لکه‌هایی که بروی پیراهن ظاهر شده منحرف کند. می‌توانید یک پیراهن شطرنجی آبی نفتی را با یک شلوار خاکی روشن ترکیب کنید.

زغالی: اگر بدنتان با تعریق زیاد روبه‌رو می‌شود احتمالاً لباس‌های طوسی در کمد لباس شما جایی ندارند اما لباس‌هایی به رنگ زغالی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. ازآنجایی‌که رنگ زغالی نیز همانند رنگ مشکی یا آبی نفتی، تیره است بنابراین لکه‌های عرق از روی آن قابل‌تشخیص نیستند.

کدام رنگ تی‌شرت تعریق را بیش‌تر نشان می‌دهد؟

بی‌شک همه‌ی ما در کمد لباس خود یک تی‌شرت داریم و اغلب زمانی که عرق می‌کنیم آن را می‌پوشیم. تقریباً زمان انجام هر فعالیتی که فکر می‌کنیم منجر به زیاد عرق کردن بدن ما می‌شود تی‌شرت می‌پوشیم چون سبک و راحت است. اگرچه تعریق زیاد یک واکنش طبیعی در برابر افزایش دمای بدن است اما برخی از مردم از نمایان شدن علائم تعریق بروی لباس خود بسیار خجالت‌زده می‌شوند. به این دلیل لازم است که بدانید کدام رنگ تی‌شرت عرق شما را بیشتر نشان می‌دهد تا از پوشیدن آن اجتناب کنید.

تی‌شرت‌هایی با رنگ طوسی و یا سبز بیشتر از سایر رنگ‌ها عرق بدن را نشان می‌دهند. خیسی و لکه‌های عرق بروی این تی‌شرت‌ها بیشتر نمایان شده زیرا رطوبت عرق، آن نقطه را پررنگ‌تر از سایر نقاط نشان می‌دهد. تی‌شرت‌های سفید وقتی‌که از عرق خیس می‌شوند تغییر رنگ نداده و اغلب خیسی عرق از روی آن مشخص نخواهد بود. اما اگر لکه‌های عرق شما زرد رنگ است تی‌شرت سفید انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. لکه‌های زرد رنگ عرق که دور یقه یا زیر بغل ظاهر می‌شوند بروی تی‌شرت سفید رنگ بیشتر جلب‌توجه می‌کنند. البته نگهداری و شستشوی مناسب می‌تواند این نگرانی را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×