منوی دسته بندی

بهترین و بدترین شیوه پرداخت اینترنتی

در این مطلب چه می خوانیم؟

1- معرفی روش های پرداخت

2- مقایسه معایب و محاسن روش های پرداخت

3- پرداخت در سایت جیــم به چه روشی است؟

4- راهنمای خرید از سایت جیــم

پرداخت در خرید اینترنتی

پرداخت هزینه در خرید اینترنتی روش هایی دارد از جمله پرداخت در محل، پرداخت مستقیم از طریق پایانه های فروش، پرداخت از طریق کارت به کارت و پرداخت از کیف پول یا امتیاز در سایت. ممکن است در یک خرید اینترنتی فروشنده برخی از این نوع پرداخت ها را در نظر گرفته باشد و همچنین ممکن است برخی از این روش ها کارایی نداشته باشد. مثلا اگر خرید شما یک فایل دانلودی یا دوره آموزشی آنلاین باشد قاعدتا نمی توانید پرداخت در محل را انتخاب نمایید. با توجه به آنکه هر روز شاهد انواع سرقت و جرایم رایانه ایی به دلیل افشا اطلاعات بانکی هستیم اکثر افراد در پرداخت اینترنتی دچار تردید و شک هستند. به همین جهت در این مطلب به بررسی انواع روش ها می پردازیم و شما را با معایب و محاسن هر روش آشنا خواهیم کرد.

معرفی روش های پرداخت

در بالا انواع روش های متداول پرداخت را به اختصار توضیح دادیم. هر کدام از این روش ها دارای تفاوت هایی است که شامل معایب و محاسن مختص به خود نیز می باشند. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

 

روش پرداخت در سایت جیــم  به روش کارت به کارت می باشد.

 

روش پرداخت در محل: می توان گفت بهترین روش پرداخت هزینه خرید اینترنتی روش پرداخت در محل است و به این صورت است که پس از ثبت سفارش محصول، پیک یا فروشنده در محل تحویل کالا مبلغ را از شما دریافت خواهد کرد. اما این روش دارای محدودیت است چرا که برخی از خدمات و محصولات در بستر اینترنت می باشند و نمی توان درخواست پرداخت در محل داشت مانند: انواع قبض ها، خرید شارژ، خرید فایل های دانلودی و آموزشی و…

💡 محاسن و معایب پرداخت در محل:

✅ عدم افشا اطلاعات حساب بانکی

✅ پرداخت پس از دریافت و بررسی محصول

✅ ایمنی بالا

❌ دارای محدودیت در برخی از پرداخت ها

 

روش مستقیم از طریق درگاه: بیشتر جرایم، شکایت ها و کلاهبرداری ها در این روش انجام می شود چرا که در این روش در ابتدا ممکن است به درگاه های نامعتبر وارد شوید و اطلاعات حساب خود را از جمله شماره کارت، CV2، تاریخ انقضا و همچنین رمز دوم را وارد کنید تا پس از کسر مبلغ خریدتان را تکمیل کنید. تشخیص اعتبار درگاه ها ممکن است برای همه آسان نباشد و حتی دیده شده برخی از کلاهبرداران با ترفندهایی نماد اعتماد جعلی و حتی درگاه جعلی ایجاد کرده اند. همچنین برخی از اوقات دیده شده که سارقان اینترنتی با نفوذ به سایت فروشگاه به اطلاعات بانکی مشتریان دسترسی پیدا کرده اند. درست است که روش مستقیم دارای سهولت برای خریدار و فروشنده است اما با افشاء اطلاعات بانکی، حساب خود را در معرض خطرات جدی قرار خواهید داد. در نتیجه پرریسک ترین روش پرداخت را می توان پردات به روش مستقیم از طریق درگاه دانست.

💡 محاسن و معایت پرداخت مستقیم از طریق درگاه:

✅ سهولت و سرعت در خرید فایل های غیر فیزیکی

✅ سهولت بالا برای فروشنده

❌ ریسک بالای درگاه های جعلی با نماد اعتماد جعلی

❌ احتمال نفوذ و فروش اطلاعات هویتی و بانکی

❌ خطر افشا اطلاعات

❌ خطر کلاهبرداری بسیار بالا

❌ خطر خالی کردن حساب توسط سارقان

 

روش کارت به کارت (مورد استفاده در سایت ما): در این شیوه که مورد تایید و استفاده سایت جیــم است؛ برعکس روش مستقیم نیازی نیست تا در سایت پذیرنده اطلاعات بانکی خود را وارد کنید بلکه برای تسویه حساب شماره کارت فروشنده مشخص می شود و پس از عملیات کارت به کارت با موبایل بانک یا اپلیکیشن مورد اعتمادتان، تصویر رسید کارت به کارت و یا کد رهگیری را برای فروشنده ارسال می نمایید و پس از تایید رسید پرداخت، خرید شما تکمیل خواهد شد. در این روش هیچگونه اطلاعات حساب بانکی را وارد سایت نمی کنید و فروشنده هیچ کد یا اطلاعات حسابی از شما تقاضا نخواهد کرد و حساب شما از خطرات احتمالی محفوظ است.

💡 محاسن و معایب پرداخت به روش کارت به کارت:

✅ امنیت کامل پرداخت

✅ عدم افشا اطلاعات حساب بانکی

✅ انتخاب اپلیکیشن دلخواه خریدار

✅ پرداخت از طریق موبایل بانک (دارای امنیت)

❌ عدم سرعت بالا در خرید به دلیل نیاز به تایید فروشنده (در سایت جیم از 15 دقیقه تا 4 ساعت ممکن است زمان بر باشد)

 

راهنمای خرید از سایت جیم به روش کارت به کارت

چگونه از جیم خرید کنم؟

با توجه به آنکه هر سامانه ایی ممکن است با وجود پروتکل های امنیتی مورد حمله قرار گیرد و هیچ سایتی از این مورد در امان نیست تصمیم گرفتیم تا برای حفظ اطلاعات و امنیت کاربرانمان از شیوه کارت به کارت استفاده کنیم. با این وجود سایت جیم تمام پروتکل های امنیتی را رعایت کرده و همچنین تمام فایل ها قبل از بارگذاری توسط 2 آنتی ویروس قدرتمند اسکن شده اند.

تمام مراحل خرید اینترنتی در پرداخت کارت به کارت همانند روش مستقیم است به استثنا مرحله آخر که قرار است پرداخت انجام شود. به دلایلی که گفته شد در مرحله آخر شماره کارت فروشنده نمایش داده می شود و پس از آنکه خریدار کارت به کارت را انجام داد تصویر رسید یا شماره پیگیری تراکنش را برای ما ارسال می کند و پس از تایید تراکنش توسط پشتیبان سایت، لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد. همچنین اگر در هنگام پرداخت در سایت حساب کاربری ایجاد کنید علاوه بر ایمیل در حساب کاربری خود نیز به فایل دسترسی خواهید داشت.

با آنکه روش کارت به کارت تفاوت زیادی با پرداخت مستقیم ندارد اما با این حال روش پرداخت کارت به کارت را در 4 قدم توضیح خواهیم داد:

قدم اول:

1- محصول را به سبد خرید خود اضافه کنید

قدم دوم:

2- پس از مشاهده فاکتور خرید روی ادامه جهت تسویه کلیک کنید (مطابق شکل زیر)

بهترین و بدترین شیوه پرداخت اینترنتی

قدم سوم:

3- سپس وارد صفحه تسویه حساب خواهید شد و پس از تکمیل فرم و وارد کردن ایمیل صحیح جهت ارسال وضعیت خرید بر روی ثبت سفارش کلیک نمایید. همچنین در این صفحه می توانید با تیک زدن گزینه ایجاد حساب کاربری، در سایت جیم حساب کاربری خود را ایجاد نمایید تا از مزایای بیشتری مانند اطلاع از تخفیف ها، کیف پول، دردسترس قرارگرفتن تمام خریدها و… استفاده نمایید. (ایجاد حساب کاربری الزامی نمی باشد)

 

قدم چهارم:

4- در نهایت به گام آخر می رسیم و جاییست که شماره کارت فروشنده و صورت حساب به نمایش در می آید. سپس اقدام به کارت به کارت کرده و تصویر رسید تراکنش موفق (عکس، اسکرین شات) یا کد رهگیری تراکنش را از طریق “بارگذاری اطلاعات پرداخت” ارسال نمایید.

بهترین و بدترین شیوه پرداخت اینترنتی

 

دانلود محصول خریداری شده:

پس از انجام عملیات خرید و پس از تایید واریز در ساعت کاری، برای شما ایمیلی با محتوای تایید پرداخت ارسال می گردد و می توانید محصول خود را دریافت نمایید. همچنین در صورت ایجاد حساب کاربری علاوه بر ایمیل، در حساب خود نیز محصولات خریداری شده را مشاهده خواهید کرد. ضمنا شما می توانید با پشتیبانی از طریق واتس اپ در ارتباط باشید.
شماره واتس اپ پشتیبانی: 09224520154

موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×