منوی دسته بندی

معرفی نئوبانک های ایران

نئوبانک چیست؟

نئوبانک مفهومی جدید در حوزه بانکداری است که در دهه اخیر در کشورهای پیشرفته آغاز شده و با استفاده از تکنولوژیهای مالی و فین تک، خدمات مالی به صورت آنلاین ارائه می شوند. اهمیت نئوبانک ها با همه گیری کرونا چند برابر شد. سبب آن هم محدودیت های اعمال شده ناشی از این بیماری بوده است. در اکثر کشورها این محدودیت ها باعث اختلال در خدمت رسانی بانک ها به صورت حضوری گردید. به همین دلیل مسئله بانکداری غیرحضوری پر رنگ تر از همیشه مورد توجه فعالان صنعت بانکداری قرار گرفت. ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که با اوج گرفتن شرایط بهداشتی، مسئله ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری مطرح شد و در پی آن شعبه های مجازی بانکها آغاز به کار کردند. در این میان برخی از بانکها نیز به صورت کاملا مجازی با نام نئوبانک و بدون شعبه شروع به ارائه برخی خدمات مالی به شهروندان نموده اند. در ادامه با معرفی نئوبانک های ایران، به اهداف و خدمات آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: نئوبانک چیست (توضیح کامل)

بانکینو

بانکینو یکی از نئوبانک های ایران است که به تازگی زیر نظر بانک خاورمیانه فعالیت خود را آغاز نموده است. فرایند ثبت نام و احراز هویت در این بانک بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت کاملا آنلاین و با استفاده از گوشی هوشمند انجام می پذیرد. هر کاربر بالای ۱۸ سال که چک برگشتی و یا بدهی غیرجاری نداشته باشد می تواند از بانکینو استفاده نماید. خدماتی که بانکینو ارائه می دهد شامل: وام ضروری، مساعده آنی، کارت اعتباری و امنیت آنلاین می باشد. بیایید کمی با خدمات شاخص بانکینو آشنا شویم

وامینو: هر کاربری که امتیاز مقبول برای دریافت وام در بانکینو را به دست بیاورد، در عرض ۱۰ دقیقه می تواند کل مراحل دریافت را انجام داده و وام ۱۰ میلیونی دریافت نماید. دریافت وام حداکثر ۱۰ میلیون با ۲ درصد سود و بدون نیاز به ضامن در مقایسه با اخذ وام از بانکهای سنتی کاملا مقبول و مزیت به نظر می رسد.

سرمایه گذاری: این قابلیت کاربر را قادر می سازد تا با سپرده گذاری در طرح های سرمایه گذاری این بانک به صورت مدت دار، سود روزشمار سالانه دریافت نماید. طرح های سرمایه گذاری بانکینو به صورت کوتاه مدت و بلند مدت می باشند.

مساعده آنی: سومین قابلیت شاخصی که بانکینو برای مشتریان خود در نظر گرفته است، اعطای وامی به میزان نصف حقوق دریافتی کارب می باشد. به این صورت که کاربری که حقوق وی در حساب موجود در بانکینو واریز می گردد، در صورت نیاز می تواند تا موقع دریافت حقوق خود، نیمی از آن را در قالب وام از بانکینو دریافت نماید.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل بانکینو به همراه کد دعوت

بلوبانک

یکی دیگر از نئوبانک های ایران، بلوبانک است که در سال ۹۸ با حمایت بانک سامان فعالیت خود را آغاز کرد. مراحل ثبت نام و احراز هویت در بلوبانک مانند بانکینو می باشد. در بلوبانک هم مانند بانکینو در یک مرحله و به صورت اختیاری، کاربر کد معرف خود را نیز وارد می نماید. در صورت افزودن کد معرف، مبلغی به عنوان پاداش به مشتری اختصاص می یابد. خدماتی که بلوبانک ارائه می دهد تقریبا معادل همان خدماتی است که در اپلیکیشن های پرداخت و اپلیکیشن های موبایل بانک ارائه می گردند. با این تفاوت که در بلوبانک ثبت نام کاربر به صورت غیرحضوری انجام شده و همچنین برای کاربر کارت فیزیکی صادر می گردد.

برگشت پول: یکی از خدمات جدیدی که بلوبانک راه اندازی کرده است برگشت پول هنگام خرید از فروشگاه های معرفی شده در اپلیکیشن است.

بیشتر بخوانید: بلوبانک چیست؟ به همراه کد دعوت بلوبانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×